Fa En یکشنبه 18 شهریور 1403 ساعت 7 و 18 دقیقه

افزایش استفاده از آلومینیوم سبز در صنعت خودرو

افزایش استفاده از آلومینیوم سبز در صنعت خودرو

باشگاه آلومینیوم: شرکت نروژی هیدرو به عنوان تولیدکننده آلومینیوم و شرکت خودروساز آلمانی «Porsche» در روز سه‌شنبه ۹ جولای ۲۰۲۴ یک قرارداد همکاری امضا کردند. بر اساس این توافقنامه شرکت هیدرو متعهد شده آلومینیوم کم‌کربن مورد نیاز شرکت «Porsche» که از آن در تولید خودروهای اسپرت خود در راستای کاهش میزان کربن تولیدی استفاده خواهد کرد را تامین کند.

دوشنبه 1 مرداد 1403 ساعت 13:7

به گزارش باشگاه آلومینیوم، آلومینیوم کم‌کربن تولیدی شرکت هیدرو که بر اساس توافق‌نامه مذکور باید به شرکت «Porsche» تحویل داده شود، از آلومینیوم بازیافتی حاوی حداقل ۷۵ درصد قراضه آلومینیوم پس از مصرف تولید شده است. شرکت «Porsche» با استفاده از آلومینیوم تولیدی شرکت هیدرو در محصولات خود قصد دارد میزان کربن منتشر شده در فرایند تولید را کاهش دهد.

طبق اظهارات سخنگوی شرکت «Porsche»، این شرکت به همراه شرکت هیدرو در حال بررسی استفاده از آلومینیوم با درصد قراضه بازیافتی بالاتر در بخش‌هایی از خودرو هستند.

دو شرکت نامبرده همچنین در توسعه آلیاژهای آلومینیومی جدید با محتوای بازیافتی بالاتر با یکدیگر همکاری خواهند کرد. همچنین امکان استفاده از فناوری ذوب با میزان کربن تولیدی صفر شرکت هیدرو در زنجیره تامین شرکت «Porsche» که در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد، مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

در همین رابطه می‌توان به تلاش شرکت هیدرو در راستای کار روی فناوری جدید «HalZero» با هدف کربن‌زدایی کامل فرایند ذوب آلومینیوم اشاره کرد؛ با این حال، توسعه این فناوری هم‌اکنون در مرحله تولید در مقیاس آزمایشگاهی است.

باربارا فرنکل، عضو هیئت اجرایی بخش تدارکات شرکت «Porsche» عنوان کرد که همکاری با شرکت هیدرو نقطه عطف مهمی در مسیر گذار به فرایند کربن‌زدایی در کل زنجیره ارزش شرکت «Porsche» محسوب می‌شود.

ایوینید کالویک، رئیس و مدیر اجرایی شرکت هیدرو تصریح کرد: دسترسی و تامین مواد اولیه یکی از چالش‌های اصلی صنعت خودرو به شمار می‌رود و انتخاب شرکت هیدرو به عنوان بخشی از راه‌حل این مشکل، مایه خرسندی خواهد بود.

وی افزود: مولفه‌ای به نام انتخاب مسیر سریع برای رسیدن به تولید پایدارتر در آینده وجود ندارد؛ با این حال، با همکاری میان این دو شرکت در راستای رسیدن به این هدف می‌توان با سرعت بیشتری به نتیجه دلخواه رسید.

صنعت خودرو در مسیر کربن‌زدایی

لازم به ذکر است که شرکت «Porsche» اولین تولیدکننده خودرویی نیست که با شرکت هیدرو در راستای تامین آلومینیوم کم‌کربن در مسیر فرایند کربن‌زدایی، قرارداد همکاری امضا می‌کند.

شرکت هیدرو در ماه دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که با شرکت خودروساز سوئدی «Volvo» برای تامین آلومینیوم کم‌کربن قرارداد همکاری امضا کرده است.

همچنین در ماه دسامبر ۲۰۲۲، شرکت هیدرو با شرکت مرسدس بنز یک توافقنامه به منظور تامین آلومینیوم اولیه کم‌کربن و آلومینیوم بازیافتی امضا کرد. توافق‌نامه میان این دو شرکت مشمول اجرای فرایند بازیافت حلقه بسته در فرایند تولید نیز بود.

در راستای پاسخگویی به حجم تقاضای فزاینده صنعت خودرو به آلومینیوم مصرفی، شرکت هیدرو  طرح کرد که فعالیت‌های خود را در اروپا و در ایالات متحده آمریکا گسترش خواهد داد.

لازم به توضیح است که حجم تقاضای جهانی برای آلومینیوم کم‌کربن در صنعت خودروسازی افزایش یافته است و بر همین اساس خودروسازان بزرگی مانند شرکت‌های «BMW» و «Renault» قراردادهایی را برای تامین آلومینیوم سبز با تولیدکنندگان این فلزات به امضا رسانده‌اند.

منبع:‌فلزات آنلاین

تعداد بازدید : 595

ثبت نظر

ارسال