Fa En سه شنبه 1 آبان 1403 ساعت 19 و 7 دقیقه

کاهش وضعیت کسری تولید آلومینا با عرضه بوکسیت اندونزی در بازار

کاهش وضعیت کسری تولید آلومینا با عرضه بوکسیت اندونزی در بازار

باشگاه آلومینیوم: تحلیلگران موسسه Fastmarkets پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی آلومینا در سال ۲۰۲۴ با کسری تولید مواجه شود؛ چراکه روند عرضه این ماده معدنی در بازارهای جهانی از چندین ماه اخیر با کاهش همراه شده است.

یکشنبه 24 تیر 1403 ساعت 12:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم، با توجه به چشم‌انداز ارائه شده روند عرضه جهانی آلومینا، میزان تولید این ماده معدنی در سال ۲۰۲۴ احتمالا تحت تاثیر کاهش ظرفیت تولید شرکت‌ آلکوا در استرالیا، اعلام وضعیت اضطراری از سوی شرکت ریوتینتو در پالایشگاه‌های خود در استرالیا و اختلال در روند تولید شرکت هندی نالکو در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ قرار خواهد گرفت.

این تحلیلگران خاطرنشان کردند: برآورد می‌شود که تولید آلومینا فقط در استرالیا طی سال ۲۰۲۴ حدود دو میلیون تن کاهش را تجربه کند و حتی با فرض عدم ایجاد اختلال بیشتر در ظرفیت تولید این ماده معدنی در دیگر واحدهای تولیدی در سراسر جهان تا پایان سال ۲۰۲۴، میزان تولید جهانی آلومینا حدود ۲ تا ۳٫۵ درصد کاهش می‌یابد.

بر اساس محاسبات تحلیلگران موسسه مذکور اگر ۱۶ میلیون تن بوکسیت از اندونزی صادر شود، معادل استفاده از چهار تا پنج میلیون تن آلومینا خواهد بود و بر همین اساس می‌توان نسبت به رفع کسری تولید آلومینا در سال ۲۰۲۴ امیدوار شد.

موسسه «Fastmarkets» شاخص قیمت روزانه آلومینا با شرط تحویل محموله در بنادر استرالیا و تقبل هزینه ارسال توسط فروشنده (fob) را رقمی حدود ۵۰۴ دلار و ۲۹۰ سنت  در هر تن در روز دوشنبه اول جولای ۲۰۲۴ ارزیابی کرد که نسبت به شاخص قیمت ۳۵۰ دلار و ۵۳۰ سنت در هر تن گزارش شده در دوم ژانویه سال جاری میلادی حدود ۱۵۳ دلار و ۷۶۰ سنت در هر تن افزایش را ثبت کرد.

شاخص قیمت آلومینای ارزیابی شده توسط موسسه نامبرده از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۴۳٫۹ درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت را می‌توان به مشکلات ایجاد شده در روند عرضه این ماده معدنی از مبدا کشورهایی همچون استرالیا، هند و گینه نسبت داد.

منبع: ‌فلزات آنلاین

تعداد بازدید : 714

ثبت نظر

ارسال