Fa En جمعه 15 تیر 1403 ساعت 20 و 13 دقیقه

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار شد

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران برگزار شد

باشگاه آلومینیوم: نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران از تاریخ ۲۹ خرداد الی ۱ تیر سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار ‌شد.

چهارشنبه 13 تیر 1403 ساعت 10:28

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو به همت شرکت بازرگانی بین‌المللی ایدرو با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در این حوزه، برگزار شد.

این نمایشگاه در زمینی به وسعت ۴۲۴۷۷ مترمربع و با حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۴۶۹ شرکت خارجی از ۹ کشور رومانی، انگلیس، چین، تایوان، اندونزی، کره، ترکیه، عراق و هند و با حضور مقامات لشگری و کشوری برگزار گردید که به نمایش آخرین دستاوردها و نوآوری‌های خود در حوزه‌های مختلف قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه و تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، نشریات تخصصی صنعت خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو، محصولات پاک‌کننده خودرو و سایر صنایع وابسته پرداختند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ایران، نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور دکتر علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر علائی رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران و سایر مسئولین و مقامات افتتاح شد.

حمایت از تولیدکنندگان صادرات‌محور در مسیر صنعتی‌شدن ایران

در مراسم افتتاح این نمایشگاه، عباس علی‌آبادی بر لزوم صنعتی‌شدن کشور تأکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر لزوم حرکت به‌سمت صنعتی‌شدن دانش‌بنیان و صادرات‌محور تأکید کرد و از حمایت این وزارتخانه از شرکت‌هایی که این دو مؤلفه را داشته باشند، خبر داد.

عباس علی‌آبادی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور، گفت: ایران باید صنعتی شود و ما در وزارت صمت، صنعت دانش‌بنیان صادرات‌محور را دنبال می‌کنیم و از این‌رو، شرکت‌هایی که به‌دنبال این نوع تولید هستند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اهمیت صنعت خودرو در کشور، خاطرنشان کرد: صنعت خودرو ازجمله صنایع مهمی است که ششمین اقتصاد جهان به حساب می‌آید و از این‌رو، پتانسیل اقتصادی بالایی دارد. این صنعت بر ۶۰ صنعت دیگر نیز تأثیرگذار است و به همین دلیل، مورد توجه ویژه‌ی وزارت صمت قرار دارد.

علی‌آبادی در ادامه، انتظارات این وزارتخانه از خودروسازان را برشمرد و گفت: “برای دریافت حمایت‌های وزارت صمت، خودروسازان باید به‌دنبال ساخت قطعات اصلی و گلوگاهی، تقویت مهندسی، ایجاد زنجیره‌ی تأمین مطمئن و ارتقای کمیت و کیفیت تولید باشند.

وزیر صمت با تأکید بر ضرورت جهش تولید در سال جاری، افزود: امسال باید بیش از 1.5 میلیون دستگاه خودرو تولید کنیم و به رقم 1.7میلیون دستگاه نیز نزدیک شویم. همچنین، ارتقای کیفیت خودروها نیز ازجمله اولویت‌های اصلی ما است.

علی‌آبادی در پایان، بر لزوم حضور در بازارهای جهانی برای تبدیل‌شدن به صنعتی دانش‌بنیان و صادرات‌محور تأکید کرد و گفت: بازار جهانی عرصه‌ای است که صنعتی بدون کیفیت را راه نمی‌دهد. ازاین‌رو، صنایع برای دریافت حمایت‌های وزارت صمت، باید این ویژگی را در خود تقویت کنند.

به‌گزارش خبرنگار مجله آلومینیوم، ازجمله شرکت‌های فعال در صنعت آلومینیوم حاضر در این نمایشگاه می‌توان به پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت دانش‌‌بنیان پتروفوند بین‌الملل، شرکت الماس آلومینیوم گلپایگان، آذر صنعت گلپایگان، هلدینگ نگین آلومینیوم گلپایگان، اروند چرخ، فن‌آوری آذین ذوب گلپایگان، فن‌آوری ریخته‌‌گری تلاشگران گلپایگان و ... اشاره نمود.

 

تعداد بازدید : 130

ثبت نظر

ارسال