Fa En یکشنبه 10 تیر 1403 ساعت 22 و 11 دقیقه

عقد قرارداد میان اگا و دولت گینه جهت راه‌اندازی واحد تصفیه آلومینا

عقد قرارداد ميان اگا و دولت گينه جهت راه‌اندازي واحد تصفيه آلومينا

شرکت اماراتز گلوبال آلومینیوم (EGA) اعلام نموده که شرکت فرعی GAC (شرکت آلومینای گینه) که زیرمجموعه اماراتز گلوبال قرار دارد، موفق به عقد قرارداد با دولت گینه در راستای راه‌اندازی واحد جدید تولید آلومینا شده است.

دوشنبه 4 تیر 1403 ساعت 9:35

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، این قرارداد، نخستین حرکت در راستای توسعه این پروژه خواهد بود. انتظار می‌رود که این پروژه در نزدیکی ولایت تینگولینتا واقع در بوکه (Boke)، راه‌اندازی شود و براساس قرارداد اولیه، ظرفیت این واحد تولید یک میلیون تن آلومینا در سال خواهد بود.

شرکت GAC یا آلومینای گینه به‌دنبال همکاری با سایر شرکت‌ها جهت پیشرفت و توسعه پروژه مزبور است.

قرار است دولت گینه صاحب 15 درصد از سهام باشد که شامل سهام استخراج و تصفیه خواهد بود.

به‌گفته‌ی عبدالنصر بن کالبان، مدیرعامل اماراتز گلوبال، ارتقاء سطح کیفی و اقتصادی کشورهایی که امارات با آنها قرارداد دارد، در اولویت قرار دارد. اماراتز گلوبال به‌دنبال ارتقاء کیفی زنجیره تولید آلومینیوم است.

گینه صاحب منابع بزرگ آلومینایی است و ساختار داخلی این کشور نیاز به توسعه دارد لذا این پروژه نقش بسزایی در ساختار این کشور خواهد داشت. از سویی دیگر، صنعت آلومینیوم امارات به‌عنوان شاهرگ اقتصادی امارات، نیاز به این پروژه خواهد داشت.

تنها چند هفته قبل، شرکت اگا قرارداد چند ساله با شرکت آلومینیوم چین در پکن منعقد ساخته که موجب ارتقاء و رشد این شرکت خواهد شد. توسعه شرکت GAC، بزرگترین پروژه سرمایه‌گذاری گرینفیلد بخش معدنی در گینه طی دهه اخیر محسوب می‌شود. این نهاد کار خود را از سال 2019 آغاز کرده است.

شرکت GAC هم‌اکنون 3200 نفر نیروی کاری و پیمانکار در بوکه به استخدام خود درآورده است. در سال 2003، شرکت GAC 283 میلیون دلار هزینه صرف تدارکات عمومی خود کرده است.

تعداد بازدید : 351

ثبت نظر

ارسال