Fa En چهارشنبه 11 مهر 1403 ساعت 16 و 53 دقیقه

طراحی اولین خودروی آستون مارتین با آلومینیوم بازیافتی توسط هوش مصنوعی!

طراحی اولین خودروی آستون مارتین با آلومینیوم بازیافتی توسط هوش مصنوعی!

باشگاه آلومینیوم: یک برنامه تحقیقاتی پیشگامانه و بی‌نظیر در میدلندز در حال انجام است که برای اولین بار اجزای ریخته‌گری خودروسازی و هوافضا را از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی و سبک‌تر خواهد کرد.

یکشنبه 8 مهر 1403 ساعت 9:57

به گزارش باشگاه آلومینیوم، شرکت ریخته‌گری سارجینسونز مستقر در کاونتری و تیم وسیع شرکای تحقیقاتی آن شامل آستون مارتین، موفق به دریافت یک کمک مالی ۶.۷۲ میلیون دلاری از مرکز پیشرانش پیشرفته و Innovate UK برای پروژه فناوری بهینه‌سازی یکپارچه خودرو (PIVOT) شده‌اند.

این پروژه به عنوان یک تحول در تولید خودروهای جدید توصیف می‌شود و آن‌ها را پایدارتر، سبک‌تر، ارزان‌تر و با عملکردی بهتر تولید می‌کند.

طراحی توسط هوش مصنوعی

شرکت آلتایر، یک پیشرو جهانی در حوزه هوش محاسباتی که نرم‌افزار و راه‌حل‌های فضای ابری در زمینه شبیه‌سازی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC)، تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی ارائه می‌دهد، با سارجینسونز همکاری خواهد کرد تا نرم‌افزاری را توسعه دهند که با استفاده از هوش مصنوعی، طراحی‌های ارگانیک جدیدی برای اجزای شاسی یک مدل موجود آستون مارتین تولید کند.

این نرم‌افزار یک فرآیند طراحی خودکار و شبیه‌سازی محور را برای اجزای جدید فراهم می‌کند و تضمین می‌کند که سرعت توسعه را در حالی که زمان مورد نیاز بازاریابی و هزینه‌های توسعه را کاهش می‌یابد، افزایش دهد.

طراحی‌های طبیعی و ارگانیک این نرم‌افزار واقعاً باعث افزایش استحکام اجزا در عین کاهش جرم آن‌ها می‌شود، چراکه خواص مکانیکی متغیر قطعه را شبیه‌سازی کرده و مواد مناسب را در مکان مناسب قرار می‌دهد.

نرم‌افزار جدید به سارجینسونز این امکان را می‌دهد تا بهتر از مشتریان خود در صنایع خودروسازی، هوافضا و مواد تجدیدپذیر حمایت کند و به آن‌ها کمک کند کنترل بهتری بر توسعه ریخته‌گری و کاهش ریسک تولید داشته باشند.

کاهش وزن ۳۰ درصدی

این تحقیقات به دنبال نشان دادن این موضوع است که جرم شاسی یک وسیله نقلیه می‌تواند تا ۳۰ درصد کاهش یابد در حالیکه یکپارچگی مکانیکی آن حفظ می‌شود، بدین ترتیب وزن کاهش یافته و دامنه حرکتی خودروهای جدید افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از جنبه‌های تحقیق، آماده‌سازی مسیر برای آینده‌ای پایدار در تأمین آلومینیوم به عنوان ماده اولیه برای تولیدکنندگان خودرو و سایر صنایع تولیدی است که از آلومینیوم کاملاً بازیافتی و ثانویه برای اجزای قوی‌تر استفاده می‌کند.

همه اجزای ساختاری خودروها از مواد اولیه، با کربن بالا و غیر بازیافتی استفاده می‌کنند.

با تقویت آلومینیوم بازیافتی به همراه مقادیر جزئی از عناصر آلیاژی کلیدی، پروژه PIVOT می‌تواند محتوای کربن اجزای ریخته‌گری آلومینیوم یک وسیله نقلیه معمولی را تا ۹۵ درصد کاهش داده و در عین حال قابلیت شکل‌پذیری برای ایمنی در تصادف را بهبود بخشد.

این امر از توسعه‌های مرکز رانش پیشرفته در جهت دستیابی به صنعت خودروسازی کاملا خودکار حمایت خواهد کرد.

بخشی از این پروژه شامل همکاری سارجینسونز با دانشگاه برونل و کارشناسان بازیافت فلز GESCRAP برای توسعه تکنیک‌های تصفیه ساختار دانه به منظور غلبه بر ناخالصی‌های سنتی موجود در آلومینیوم بازیافتی است.

تحقیقات همچنین یک شبکه بازیافت مستقر در انگلستان را برای آلومینیوم ثانویه توسعه خواهد داد تا تغییر به سمت استفاده از مقادیر محدود آلومینیوم اولیه و به سمت آلومینیوم ثانویه با کربن کمتر را آغاز کند.

در حال حاضر، در اروپا، مواد اولیه حدود ۱۲ تن کربن به ازای هر تن آلومینیوم منتشر می‌شود و این عدد در سایر نقاط جهان از این هم فراتر می‌رود. مواد ۱۰۰ درصد بازیافتی ثانویه نمایانگر کاهش ۹۵ درصدی و کمتر از ۰.۵ تن کربن به ازای هر تن آلومینیوم است.

شرکت سارجینسونز رهبری این تحقیقات را در همکاری با شرکای کلیدی از جمله آستون مارتین، آلتایر، دانشگاه برونل لندن و GESCRAP بر عهده دارد.

این شرکت مستقر در خیابان توریگتون حدود ۳ میلیون پوند کمک مالی از PIVOT برای تأمین تجهیزات جدید و گسترش نیروی کار برای تحقیقات دریافت کرده است.

منبع: Interestingengineering

تعداد بازدید : 166

ثبت نظر

ارسال