Fa En شنبه 14 مهر 1403 ساعت 12 و 56 دقیقه

حضور پرقدرت عربستا‌ن‌سعودی در صنعت آلومینیوم ازطریق شرکت آلبا

حضور پرقدرت عربستا‌ن‌سعودي در صنعت آلومينيوم ازطريق شركت آلبا

باشگاه آلومینیوم: عربستان سعودی اعلام نموده که حضور خود را در بازار فلزات مستحکم خواهد کرد. براساس این گزارش بخشی از این اقدام ازطریق شرکت آلومینیوم بحرین (آلبا) صورت خواهد گرفت. عربستان تصمیم دارد ازطریق تصاحب بخشی از سهام آلبا (Alba) به هدف خود دست یابد.

3 ساعت و 4 دقیقه

به گزارش باشگاه آلومینیوم، ‌چندی پیش شرکت معادن (Maaden) واقع در عربستان‌سعودی اظهار داشت: در راستای استراتژی اقتصادی کسب درآمد غیرنفتی، قرار است در بازار فلزات جایگاه خود را مستحکم سازد. بخشی از این تصمیم شامل خرید 20.62 درصد از سهام آلبا (آلومینیوم بحرین) از شرکت سعودی سابیک (SABIC) است. قرار است به‌ازای دریافت این سهام، معادن 1 میلیارد دلار پرداخت کند.

محمدبن‌سلمان ولیعهد و نخست‌وزیر عربستان، صنعت آلومینیوم را در اولویت چشم‌انداز فلزی 2030 خود قرار داده است. هدف از تقویت صنعت فلزی این کشور، ایجاد اقتصادی منفعل و شرایط اجتماعی رو به رشد خواهد بود و از سوی دیگر افزایش فرصت‌های شغلی را به‌همراه خواهد داشت.

باب ویلت، رئیس هیأت‌مدیره شرکت معادن در یک مصاحبه مطبوعاتی در ریاض گفت: "ما نسبت به صنعت آلومینیوم بسیار خوش‌بین هستیم. انتقال انرژی بدون آلومینیوم ممکن نیست لذا ضروری است که تولید مواد اولیه موردنیاز خود را تحت‌کنترل قرار دهیم."

ویلت ادامه داد: "با تلفیق معادن و آلبا و برنامه‌های توسعه و رشد دو شرکت، به‌راحتی می‌توانیم میان 5 شرکت برتر تولید آلومینیوم در جهان قرار گیریم."

همکاری شرکت معادن و شرکت مینرالی مانارا (Manara)، حضور شرکت معادن را در بازارهای جهانی تضمین خواهد کرد.

تعداد بازدید : 25

ثبت نظر

ارسال