Fa En دوشنبه 26 شهریور 1403 ساعت 14 و 34 دقیقه

به روزرسانی تکنولوژی میکسر تولید آند از DC به AC در شرکت آلومینیوم المهدی

به روزرسانی تکنولوژی میکسر تولید آند از DC به AC در شرکت آلومینیوم المهدی

باشگاه آلومینیوم: نقش و تأثیر آند در کیفیت و کمیت تولید آلومینیوم در کارگاه احیاء تولید آلومینیوم حائز اهمیت است. مشخصات فیزیکی آند با کیفیت شامل چگالی بالا، تخلخل و مقاومت الکتریکی پایین، واکنش پذیری کم با هوا و گازCO2 می باشد. دستیابی به این پارامترها مستلزم اختلاط مناسب مواد اولیه شامل کک نفتی و قیر قطران ذغال سنگ در دستگاه میکسر است که یکی از مولفه های مهم افزایش کیفیت و افزایش توان خروجی میکسر می باشد. در شرکت المهدی تکنولوژی قدیمی میکسر واحد آندخام ساخت شرکت BUSS ChemTech AGکشور سوئیس، از سال 1386 با بهره گیری از الکتروموتور و درایو راه انداز 350 کیلووات جریان مستقیم (DC) ،گیربکس کاهنده و رفت و برگشتی 60 دور در دقیقه، شفت سه پره به طول 10 متر و دریچه خروجی تنظیم توان، مورد بهره برداری قرار می گرفت.

شنبه 20 مرداد 1403 ساعت 10:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم، در تکنولوژی های جدید با افزایش توان الکتروموتور و تغییرات مکانیکی در شفت و دریچه خروجی میکسر، امکان ارتقاء کیفیت اختلاط و همگن سازی مواد اولیه برای تولید آند فراهم شده است. در این راستا کارشناسان شرکت سازنده میکسر پیشنهاد ارتقاء این تجهیزات را به شرکت المهدی ارائه نمودند ولی در نهایت در راستای استراتژی نوآوری و توسعه ظرفیت تکنولوژی های بومی شرکت، مقرر گردید با تکیه بر تخصص و توان داخلی، پروژه ارتقاء تکنولوژی میکسر تولید آند آغاز گردد.

بدین منظور پس از انجام مراحل طراحی شامل محاسبه و تعیین توان الکتروموتور و درایو راه انداز براساس گشتاور مورد نیاز تولید، تعیین تجهیزات حفاظتی و کنترلی، طراحی شاسی و سیستم خنک کاری الکتروموتور با توجه به دمای محیطی بالا و برنامه نویسی تجهیزات کنترلی، مراحل تأمین تجهیزات مورد نیاز در دستور کار شرکت قرار گرفت و بلافاصله پس از آن، مراحل اجرایی پروژه آغاز گردید و در بهمن ماه 1402 با حضور مدیر عامل و اعضای محترم هیأت مدیره گروه مپنا به بهره برداری رسید.

با انجام این پروژه، قابلیت ارتقاء توان میکسر از 5.5 کیلووات به ازای هر تن تولید آندخام به بیش از 8 کیلووات افزایش یافت و همچنین شرایط افزایش تناژ تولید تا ظرفیت اسمی 33 تن در ساعت میسر گردید.

این پروژه با بهره گیری از تخصص و توان کارشناسان واحد آندسازی، با هزینه 20 میلیارد ریال و صرفه جویی ارزی معادل 200 میلیارد ریال اجرا شد.

منبع: شرکت المهدی

 

تعداد بازدید : 670

ثبت نظر

ارسال