Fa En شنبه 31 شهریور 1403 ساعت 4 و 20 دقیقه

بازدید اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم از: شرکت‌های آلومینیوم ایران (ایرالکو)، نورد آلومینیوم اراک، آلومرول نوین، روان گداز پردیس و کربن صنعت امیرکبیر

شركت‌هاي آلومينيوم ايران (ايرالكو)، نورد آلومينيوم اراك، آلومرول نوين، روان گداز پرديس و كربن صنعت اميركبير

یکشنبه 7 مرداد 1403 ساعت 23:52

به گزارش باشگاه آلومینیوم، اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم ایران به همراه جمعی از صاحبان صنایع پایین دستی آلومینیوم، طی سفری یک روزه به شهر اراک که در تاریخ چهارشنبه20 تیرماه انجام شد، از شرکت‌های آلومینیوم ایران (ایرالکو) و نورد آلومینیوم در شهر اراک و از شرکت‌های صنایع آلوم رول نوین و طرح‌های درحال احداث روان گداز پردیس و آندسازی کربن صنعت امیرکبیر در شهرک صنعتی شماره 3 اراک (خیرآباد) بازدید به‌عمل آوردند.

بازدید از شرکت‌ آلومینیوم ایران (ایرالکو)

اولین شرکتی که در این روز مورد بازدید قرار گرفت، شرکت آلومینیوم ایران بود که اعضای هیأت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم با استقبال مهندس سیف مدیر کارخانه و برخی از معاونین و مدیران شرکت روبرو شدند و از کارگاه‌های ریخت 50 هزار تنی بیلت طول بلند با تکنولوژی ایراسلیپ و خط احیاء 2 (خط 200 کیلوآمپر با ظرفیت 120 هزار تن در سال) بازدید به عمل آوردند.

همچنین نشست هم اندیشی با حضور مهندس گودرزی رئیس هیات مدیره سندیکای آلومینیوم ایران و دیگر اعضای این سندیکا با مسئولان ارشد ایرالکو برگزار گردید و در مورد مسائل و چالشهای صنعت آلومینیوم و بویژه ایرالکو گفتگو و تبادل نظر شد.

مهندس سیف مدیر کارخانه ایرالکو در این بازدید گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و اوج مصرف برق در کشور، طبق سال‌های گذشته مجبور به کاهش بار مصرفی دیگ‌ها شده‌ایم و به همین دلیل علاوه به کاهش تولید، مشکلات عدیده‌ای نیز برای ما ایجاد شده که با کمک پرسنل و تلاش شبانه‌روزی بایستی بر این مشکلات فائق شویم تا در کیفیت شمش‌های تولیدی خدشه‌ای وارد نشود.

وی در پاسخ به سوال یکی از بازدیدکنندگان درخصوص کیفیت شمش‌های آلیاژی گفت: مطمئناً کیفیت شمش‌های آلیاژی تولیدشده از آلومینیوم خالص از شمش‌های حاصل از بازیافت ضایعات بهتر است.

البته ممکن است که آنالیز هر دو یکی باشد اما فیلم‌های اکسیدی و آخال‌هایی که وارد شمش‌های ثانویه می‌شوند مقدار بالایی است که بخشی از آنها حتی با فیلتراسیون هم از مذاب جدا نخواهند شد و بهتر است شرکت‌هایی که قطعات حساس آلومینیومی تولید می‌کنند از شمش‌های آلیاژی پرایمری و مرغوب استفاده کنند. وی ادامه داد: با توجه به رقابتی که در بازار شمش آلیاژی وجود دارد شرکت ایرالکو دیگر به تولید شمش آلیاژی فکر نمی‌کند چراکه تولید آن برای شرکت به‌صرفه نخواهد بود.

 

 

بازدید از شرکت‌ نورد آلومینیوم

پس از انجام بازدید از ایرالکو، اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم ایران برای بازدید به شرکت نورد آلومینیوم در فاصله تقریباً 5 کیلومتری از شرکت ایرالکو، مراجعه کردند.

شرکت نورد آلومینیوم تنها تولیدکننده ورق آلومینیوم به‌روش نورد گرم در کشور است. به این منظور این شرکت شمش آلومینیوم را پس از ریخته‌گری مداوم به اسلب تبدیل می‌نماید و پس از عملیات نورد در چندین مرحله به ضخامت‌های پایین‌تر می‌رساند.

در این بازدید نیز، مدیرعامل شرکت نورد آلومینیوم آقای رضایی‌مقدم و مدیریت بازرگانی خانم مهندس هاشمی، به همراه مدیرعامل صنایع آلوم رول نوین آقای مهرداد محمدی و مدیرعامل شرکت روان ‌گداز پردیس آقای محمد محمدی اعضای سندیکا را همراهی می‌کردند.

اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم، طی این بازدید در جریان مراحل تولید قرار گرفتند. به‌گفته مدیرعامل شرکت نورد آلومینیوم، با مساعدت و پیگیری‌های سهامدار این شرکت، زمین جدیدی خریداری شده و قرار است دستگاه‌ها و تجهیزات و تکنولوژی جدیدتری نیز خریداری شود و فاز دوم شرکت نورد آلومینیوم راه‌اندازی گردد.

 

 

بازدید از صنایع آلوم رول نوین و روان گداز پردیس و برگزاری نشست هم اندیشی

پس از بازدید از شرکت نورد آلومینیوم، اعضای سندیکای به آلومینیوم، سمت شهرک صنعتی شماره 3 اراک (خیرآباد)، در فاصله 30 کیلومتری شهر اراک راهی شدند.

مجموعه صنایع آلوم رول نوین که در این شهرک صنعتی قرار دارد، یکی از مجهزترین و کامل‌ترین مجموعه‌های تولید پروفیل در کشور را داراست که شامل چندین پرس اکستروژن، خط ریخته‌گری بیلت با تکنولوژی ایراسلیپ، خط آندایز اروپایی، خط رنگ پودری الکترواستاتیک و خدمات دیگر ازجمله طرح چوب و پولیش و براش و ... است و با توجه به تجهیزات و مدیریت کیفی که این مجموعه دارد، هم‌اکنون انواع پروفیل آلومینیوم مطابق با استانداردهای بین‌المللی در صنایع آلوم رول نوین تولید می‌شود.

در کنار صنایع آلوم رول نوین، شرکت روان گداز پردیس با تجهیزات جدید برای تولید شمش‌های آلیاژی درحال احداث است که اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم از آن نیز بازدید به‌عمل آوردند.

مهندس گودرزی رئیس هیأت مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم ایران به همراه سایر اعضای هیأت مدیره سندیکا پس بازدید از بخش‌های مختلف شرکت‌های صنایع آلوم رول نوین و روان گداز پردیس واقع در شهرک صنعتی شماره 3 اراک (خیرآباد) از روند پیشرفت و توسعه این شرکت‌ها مطلع شدند و طی جلسه‌ای تخصصی که در سالن کنفرانس شرکت آلومرول نوین با سهامدار، مدیران عامل و مدیران این شرکت‌ها برگزار شد پیرامون مسائل صنعت و مشکلاتی موجود و راه‌حل‌ها به گفتگو پرداختند و نیز ضمن ابراز خرسندی از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و توسعه‌های درخور تحسین این شرکت‌ها از تلاش‌های آقای محسن محمدی سهامدار و سرمایه‌گذار این طرح‌ها تقدیر بعمل آورده و توسعه متوازن این شرکت و همچنین ایجاد اشتغال پایدار جهت جوانان شهرستان اراک را گامی بلند در توسعه و پیشرفت ایران اسلامی دانسته و از سایر مدیران این مجموعه نیز قدردانی نمودند .

در این نشست آقای محسن محمدی ضمن خیرمقدم خدمت مهمانان به شرح برنامه‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری در بخش تولید پرداخته و روند روبه رشد شرکت‌های تولیدی و صنعتی خویش را مرهون همکاری وصف ناپذیر مدیران و همکاران صدیق خویش دانسته و برنامه‌های طراحی شده در جهت افزایش تولید شرکت‌های زیرمجموعه در سال 1403 را تشریح نمودند.

در پایان این نشست مجددا کلیه اعضاء سندیکا به اتفاق، از خدمات ارزنده جناب آقایان محسن محمدی سهامدار، محمد محمدی مدیرعامل شرکت روان گداز پردیس و مهرداد محمدی مدیرعامل شرکت صنایع آلوم رول نوین بواسطه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در زمینه صنعت و تولید و همچنین افزایش کیفیت محصولات با نگرش بر صادرات و ارز آوری تقدیر بعمل آوردند.

 

 

 

بازدید از کربن صنعت امیرکبیر

آخرین شرکتی که توسط سندیکای صنایع آلومینیوم مورد بازدید قرار گرفت، شرکت کربن صنعت امیرکبیر بود. با توجه به آلایندگی آندسازی، زمینی به شرکت ایرالکو در شهرک صنعتی خیرآباد اختصاص داده شده است که آندهای خط احیای 2 در آنجا تولید و پخت شود و از خروج ارز جلوگیری گردد.

رئیس و اعضای سندیکای آلومینیوم ایران با حضور آقای محسن محمدی سهامدار عمده و عضو هیات مدیره ایرالکو، مهندس زاوشی عضو هیات مدیره ایرالکو و رئیس هیات مدیره شرکت کربن صنعت امیر کبیر و همچنین مهندس غفاری عضو هیات مدیره ایرالکو و مدیرعامل شرکت کربن صنعت امیر کبیر در ادامه با حضور در پروژه کارخانه ۱۰۰ هزار تنی آندسازی کربن صنعت امیرکبیر از روند پیشرفت و تجهیز کارگاه‌های مختلف این پروژه بازدید نمودند.

شرکت کربن‌ صنعت امیرکبیر که سال 1387 کلنگ احداث آن زده شده بود متأسفانه در سال‌های قبل پیشرفت چندانی نداشته اما با کمک آقای محسن محمدی سهامدار جدید این شرکت و تفکر عدم خروج ارز از کشور و اشتغالزایی و تزریق منابع مالی به این پروژه و با مدیریت مهندس غفاری، پیشرفت پروژه سرعت گرفته و به زودی شاهد تولید آند خواهیم بود.

 

 

 

اعضای سندیکای صنایع آلومینیوم ضمن ابراز خشنودی از سرعت‌گرفتن پروژه، از مدیریت این طرح قدردانی کردند.

 

 

تعداد بازدید : 470

ثبت نظر

ارسال