Fa En جمعه 23 شهریور 1403 ساعت 16 و 18 دقیقه

امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم‌گروه

امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم‌گروه

باشگاه آلومینیوم: رئیس‌ کل بانک مرکزی ایرام در ادامه برنامه حمایتی این بانک از بورس و سهام‌دارن آن، در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم‌گروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

یکشنبه 28 مرداد 1403 ساعت 10:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم، محمدرضا فرزین بیان کرد: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند یک ماده هشت آیین‌نامه فوق، در راستای توسعه صادرات صنایع فلزی از یک‌ سو و تامین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین‌آلات و همچنین تامین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت از سوی دیگر، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم‌گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

وی مطرح کرد: بدین ترتیب، منابع حاصل از صادرات کلیه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی ایران خاطرنشان کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات می‌شود و به تبع آن، تامین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع خواهد شد. این موضوع البته بر درآمدهای آتی و رشد تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز موثر خواهد بود.

منبع: ایسنا

تعداد بازدید : 528

ثبت نظر

ارسال