Fa En سه شنبه 1 آبان 1403 ساعت 17 و 10 دقیقه

افزایش تعرفه‌های مالیاتی از طرف کانادا برروی آلومینیوم و فولاد چین

افزايش تعرفه‌های مالياتي از طرف كانادا برروي آلومينيوم و فولاد چين

باشگاه آلومینیوم: کشور کانادا اعلام کرده که از تاریخ 22 اکتبر سال جاری، تعرفه‌های نهاده‌شده برروی فولاد و آلومینیوم چین وارداتی به این کشور را افزایش خواهد داد.

3 ساعت و 34 دقیقه

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم،‌ کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد کانادا، چندی پیش اظهار داشت که سیاست‌های تجاری دولت کانادا ایجاب می‌کند که در راستای حفظ و حراست از صنعت آلومینیوم و فولاد خود، محدودیت ایجاد کند.

کریستیا فریلند در یک مصاحبه مطبوعاتی اظهار داشت: "تمام تلاش ما در راستای محافظت از کارکنان کانادایی صنعت آلومینیوم و فولاد است. تولید مازاد ظرفیت چین و سیاست‌های دامپینگ آن به سایر کشورها موجب شده که نه‌تنها موقعیت‌های شغلی در این صنعت کاهش یابد، بلکه محصولاتی با کیفیت پایین در بازار کانادا به‌وفور پیدا شود. درواقع مهم‌ترین هدف از این اقدام، محافظت از حق و حقوق کارگران است."

در تاریخ 26 آگوست سال جاری، دولت کانادا اعلام کرد که تصمیم دارد با الگوبرداری از ایالات‌متحده مبنی بر اعمال 25 درصد مالیات بر واردات محصولات آلومینیومی و فولادی چین و تعرفه 100 درصدی بر خودروهای الکتریکی، با محصولات ارزان و بی‌کیفیت چینی مبارزه کند.

استاندارد نبودن خودروهای تولید چین به‌خصوص خودروهای الکتریکی چینی همراه با نیروی کاری ضعیف و مسائل زیست‌محیطی، مشکلات عدیده‌ای را برای بسیاری از کشورها بوجود آورده است. ار دیگر صنایع متأثر از عملکرد ضعیف چین می‌توان به صنعت باطری‌سازی، نیمه‌هادی، ‌صنعت انرژی خورشیدی و ... اشاره نمود.

از سوی دیگر کشور کانادا، صنعت فولاد و آلومینیوم با سابقه‌ای دارد که هم ازنظر کیفی و هم ازنظر کمی بسیار استاندارد و مرغوب است.

صنایع مزبور در این کشور نه‌تنها ازنظر کیفیت بالا بوده، بلکه سال‌های سال کارگران این صنعت را تحت حمایت داشته است. درواقع دامپینگ محصولات چینی در این کشور طی سال‌های اخیر، نه‌تنها به کیفیت محصولات آسیب وارد ساخته بلکه از درآمد خانوارهای کارگری نیز کاسته است.

سفارت چین در کانادا اظهارات اخیر وزیر اقتصاد و دارایی را رد کرده و معتقد است که خودروهای الکتریکی تولید چین از استاندارد قابل‌توجهی برخوردار است و هیچ اعتراضی بر آن نیست!

تعداد بازدید : 24

ثبت نظر

ارسال