Fa En یکشنبه 10 تیر 1403 ساعت 22 و 25 دقیقه

تکنولوژی جدید بازیافت آلومینیوم در اروپا

تكنولوژي جديد بازيافت آلومينيوم در اروپا

باشگاه آلومینیوم:‌ انستیتوی تکنولوژی AIT اتریش، پروژه‌ی جدید RecAL را مطرح کرده که به تولید آلومینیوم بادوام، ‌اقتصادی و محیط زیست دوست متمرکز است.

چهارشنبه 6 تیر 1403 ساعت 10:44

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم‌، در این پروژه، 19 شرکت از 9 کشور اروپایی حضور خواهند داشت و با انستیتوی تکنولوژی AIT همکاری‌های لازم را خواهند کرد.

بازیافت آلومینیوم از ضایعات EOL (ضایعاتی که عمر آنها به پایان رسیده باشد) پتانسیل بالای تولید را به‌همراه دارد چراکه جهت بازیافت این محصولات تنها به 5 درصد انرژی لازم برای تولید آلومینیوم اولیه نیاز است. بر همین اساس، تولید کربن و ضایعات زیست‌محیطی ازطریق بازیافت نیز به همین میزان کاسته می‌شود. با توجه به اهمیت بالای کربن‌زدایی در تولید فلزات که بسیار مطرح است، پروژه RecAL به‌دنبال تولید فلزی "سبز" با آثار زیست‌محیطی پایین خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های صنعت بازیافت آنست که فلز آلیاژی با چندین فلز دیگر در آمیخته و جداسازی آنها تقریباً غیرممکن است. در این شرایط،‌ یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که لازم است صورت پذیرد، احیاء آلیاژ به اجزای سازنده آنست.

اروپا پتانسیل بالایی برای تولید و مصرف آلومینیوم ثانویه دارد. درواقع انتظار می‌رود که 49 درصد از کل تولید آلومینیوم اروپا تا سال 2050، آلومینیوم ثانویه باشد. اما جهت افزایش بازیافت آلومینیوم در این منطقه لازم است که فرآیند بازیافت مرکزیت خاصی داشته باشد.

اهداف پروژه RecAL:

در پروژه RecAL، استفاده از منابع ثانویه آلومینیومی به‌عنوان یک منبع باارزش جهت بازیافت ‌مطرح است. در این طرح هر قدم در فرآیند تولید ثانویه به‌طور استراتژیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و سعی بر حل مشکلات پیش‌رو در زنجیره تولید است.

موارد ذیل در پروژه رکال مورد بررسی است:

  • برآورد میزان تحمل ناخالصی آلیاژ بدون آنکه خواص آن تغییر کند
  • بهره‌برداری از مزایای تولید دیجیتال و استفاده از تکنولوژی روباتیک جهت مرتب‌کردن و جداسازی
  • ایجاد چاله‌های بازیافت جهت بهبود خواص
  • هماهنگ‌کردن ارتباط میان تمامی بخش‌های صنعت آلومینیوم

پروژه رکال با تمرکز بر نوآوری، 14 تکنولوژی جهت بازیافت آلومینیوم ارائه می‌دهد. این 14 روش به‌عنوان زنجیره بازیافت شناخته خواهند شد. کنسرسیوم رکال متشکل از 19 شریک از بخش تحقیق و صنعت بوده که هماهنگی این مجموعه با انستیتوی تکنولوژی اتریش است.

در پروژه رکال، میزان منابع ثانویه موجود در اروپا، پتانسیل بهره‌برداری از این منابع،‌ امکان‌سنجی بازذوب و جداسازی ضایعات و ... به‌طور کامل مورد بررسی قرار گرفته و تولید مجدد آلیاژ با خواص موردنظر در اولویت کاری می‌باشد.

تعداد بازدید : 183

ثبت نظر

ارسال