Fa En سه شنبه 1 آبان 1403 ساعت 19 و 17 دقیقه

انعقاد قرارداد بلندمدت انگلستان و اندونزی در راستای تأمین منابع مینرالی

انعقاد قرارداد بلندمدت انگلستان و اندونزي در راستاي تأمين منابع مينرالي

باشگاه آلومینیوم: سفارت انگلستان در جاکارتا چندی پیش اعلام کرد که انگلستان با دولت اندونزی تفاهم‌نامه‌ای بر سر تأمین مینرال‌های اصلی امضاء کرده است. اندونزی بزرگترین کشور آسیای جنوب‌شرقی است که دارای منابع بزرگ مینرالی است. این مینرال‌ها تا حدی اساسی و موردنیاز هستند که به‌عنوان منبع اصلی مینرالی جنوب شرق آسیا محسوب می‌شوند.

یکشنبه 29 مهر 1403 ساعت 8:55

به گزارش باشگاه آلومینیوم، مینرال‌های مزبور هم در صنایع بالادستی و هم پایین‌دستی کاربرد دارند. در رابطه با این قرارداد و تفاهم‌نامه هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و شرایط توافق طرفین مشخص نشده است.

با توجه به منابع معدنی عظیم بوکسیت، قلع و مس، اندونزی بزرگترین تولیدکننده نیکل در جهان به حساب می‌آید. این کشور سعی می‌کند که کیفیت مینرالی تولیدشده خود را افزایش دهد. یکی از اقدامات این کشور طی سال‌های اخیر، جذب سرمایه‌گذار مینرالی بوده است. از دیگر اهداف این کشور در همین راستا، افزایش تولید باطری‌های الکتریکی و بهبود کیفیت آنهاست. این قرارداد در راستای اظهارات دو ماه پیش ایالات‌متحده منعقد شده است. دو ماه پیش ایالات‌متحده از اندونزی درخواست کرد که قراردادی چندملیتی جهت مبادله مینرالی با جهان منعقد کند.

به‌گفته‌ی وزیر توسعه انگلستان، این قرارداد برای هر دو کشور ضروری است. کشور اندونزی در سال 2020 صادرات سنگ معدن نیکل را متوقف کرد. از آن زمان تاکنون این کشور توانسته است بخش صنعتی مربوط به نیکل را در داخل کشور توسعه بخشد.

از سوی دیگر از زمان رشد و گسترش صنایع مرتبط با نیکل، فعالان محیط زیست از شرایط صنایع وابسته به این فلز ابزار نگرانی کرده‌اند و نسبت به آلوده‌شدن هوا و آب معترض هستند.

یکی از اهداف مهم اندونزی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد فرصت‌های شغلی در داخل کشور است. از سوی دیگر حفظ اصول زیست‌محیطی ازنظر سلامتی کارکنان بسیار اهمیت دارد و لذا یکی از اهداف مهم این قرارداد، گسترش استخراج معدنی همراه با کاهش مضرات ناشی از استخراج خواهد بود.

منابع معدنی اساسی نقش به‌سزایی در صنایع دفاعی و غیرنظامی انگلستان دارند. برای مثال می‌توان به نقش مهم مینرال‌ها در تولید کاتالیست‌های شیمیایی، باطری‌ها، LEDها، آهنرباهای صنعتی، کامپیوتر و باطری‌های یون لیتیمی و ... اشاره نمود.

همچنین این مینرال‌ها برای تکنولوژی‌های پیشرفته نظیر صنایع هوا-فضا، صنایع دفاعی، ماهواره‌ای و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تعداد بازدید : 124

ثبت نظر

ارسال